Practical information

Pain Centre

Practical information

How can you be referred?

How can you be referred?

For all treatments, make sure to bring the referral letter from your GP or the referring specialist. If a CT scan, NMR, bone scan, EMG or other examination has already been performed, we recommend that you bring those results (or access code).

Prior to admission

Prior to admission

When you make an appointment for the Pain Centre, you will be asked to fill out a questionnaire for consults and certain treatments. The questionnaire will take approximately a half hour to complete. The link to register will be sent to you by e-mail. The questionnaire will be activated ten days before your appointment at the Pain Centre.

You will meet your personal virtual care assistant ‘Ava’. She will help you with your treatment and follow-up trajectory. Ava is a virtual care assistant who, via a web app, will send you notifications and questionnaires at the right times throughout your care pathway. This helps us keep you informed in a timely way, as well as to follow your health status and evolution remotely.

The questionnaire is meant to prepare you as much as possible for the consult or treatment, as well as to provide a first impression of your symptoms. The responses will be incorporated into your medical chart and will only be seen by the care team.

Om de kwaliteit van zorg en behandelingen in het pijncentrum te kunnen meten, werd gekozen om met een digitale vragenlijst te werken. Er werd gekozen voor de digitale tool, AWELL. De tool is ontwikkeld om te vermijden dat er tijdens het (eerste) patiëntencontact teveel tijd verloren gaat aan het invullen van lijsten én het zorgt ervoor dat de artsen het dossier van hun patiënt tijdig kunnen voorbereiden.

Bij het maken van een afspraak voor een consultatie of (sommige) behandelingen, zal een van de administratief medewerkers van het pijncentrum je een vragenlijst doorsturen naar je e-mailadres. Zij zullen je hiervoor eerst een mondelinge toestemming vragen (voor het opstarten en doorsturen van de vragenlijst). Er wordt gevraagd deze vragenlijst tijdig (liefst minstens één week voor de behandeling of consultatie) in te vullen. Via deze digitale tool worden medische gegevens veilig en betrouwbaar verkregen.

De vragenlijsten scheppen een duidelijk beeld op je klachten en stelt ons ook in staat om gepaste hulp in te roepen, afhankelijk van de resultaten van de vragenlijsten (bv. bijkomend advies van een kinesitherapeut, fysische geneeskunde, neurochirurg, sociale dienst of psycholoog). Er wordt ook steeds voldoende aandacht besteed aan de pijn die je voor een behandeling ondervindt.

Na sommige behandelingen krijg je na 6 weken, 3 maand, 6 maand en 1 jaar opnieuw een deel van de vragenlijsten doorgestuurd. Deze resultaten worden steeds geanalyseerd en daar waar nodig wordt de patiënt telefonisch gecontacteerd door een van onze verpleegkundigen.

Via de vragenlijst kan je ook ervaringen, tips en suggesties met ons delen. Dit kan ons helpen om de kwaliteit van de zorg te waarborgen en verder te verbeteren.

Door de vragenlijst in te vullen geef je toestemming aan Awell Health om je gegevens te bewaren en te bewerken. Awell Health is een van de softwarepartners van AZ Maria Middelares.

De verzamelde gegevens zijn onderworpen aan de AVG (Europese Algemene Verordening Gegevensbescherming) en GDPR (Belgische gegevensbescherming, KB 30/07/18).

De gegevens worden enkel gebruikt door zorgverleners die rechtstreeks betrokken zijn bij je behandeling (Recht van patiënt, KB 22/08/2002). Geanonimiseerde gegevens kunnen gebruikt worden voor onderzoek naar ziekte, mogelijke behandelingen en verbetering van het zorgpad.

Consultatie

Consultatie

Bij aankomst in de inkomhal van het ziekenhuis steek je je identiteitskaart in de e-kiosk. Vervolgens krijg je een ticket waarop verdere aanwijzingen staan.

Na de inschrijving ga je naar de eerste verdieping, gate G, wachtzaal G1.03. Als je boven komt met de trap, sla je linksaf. Als je uit de lift G komt, ga je links de hoek om. Je meldt je aan op het secretariaat van het pijncentrum en neemt nadien plaats in de wachtzaal.

Na de inschrijving, volg je route 129 en neem je de lift naar de eerste verdieping. Als je boven komt, mag je plaatsnemen in wachtzaal 29, waar de arts je komt halen.

Verloop van de opname

Verloop van de opname

Meld je 30 minuten voor het afgesproken uur aan via de e-kiosk. Breng je identiteitskaart, verwijsbrief en recente radiologische onderzoeken mee.

Bij aankomst in de inkomhal van het ziekenhuis (atrium) steek je je identiteitskaart in de e-kiosk. Vervolgens krijg je een ticket waarop verdere aanwijzingen staan. De persoon die je inschrijft, zal de nodige documenten, etiketten en een naambandje bezorgen. Controleer het naambandje en meld onmiddellijk als er iets niet juist is.

Na de inschrijving ga je naar de eerste verdieping, gate G, wachtzaal G1.03. Als je boven komt met de trap, sla je linksaf. Als je uit de lift G komt, ga je links de hoek om. Je meldt je aan op het secretariaat van het pijncentrum en neemt nadien plaats in de wachtzaal.

Je komt het ziekenhuis binnen via de ingang spoedgevallen en dagziekenhuis (Meulenstraat). De persoon die je inschrijft, zal de nodige documenten, etiketten en een naambandje bezorgen. Controleer het naambandje en meld onmiddellijk als er iets niet juist is.

Na de inschrijving neem je de lift naar de eerste verdieping en volg je route 33. Je mag plaatsnemen in de wachtzaal en je dient je nergens meer aan te melden.

De verpleegkundige zal je vanuit de wachtzaal verder begeleiden. Je geeft je documenten af en de verpleegkundige zal nagaan of de gegevens op je naambandje en etiketten kloppen. De verpleegkundige vraagt naar je medicatie, klachten en overgevoeligheid voor bepaalde stoffen. Je bloeddruk en hartslag worden gecontroleerd.

Something wrong or unclear on this page? Report it.