AZ Maria Middelares & AZ Sint-Vincentius Deinze, waarom samen verder? Lees het hier.

Klacht melden

De artsen, verpleegkundigen en medewerkers van onze ziekenhuizen zetten zich dagelijks in om een goede, professionele dienstverlening te verzekeren. Helaas gebeurt het soms toch dat iets niet naar wens verloopt. Wij raden je aan om dit in de eerste plaats rechtstreeks met de betrokken arts/verpleegkundige/medewerker te bespreken. Misschien kunnen zij met een kleine moeite aan je verwachtingen of opmerkingen tegemoet komen, of kan er een misverstand uit de weg worden geruimd.

Kan je samen geen oplossing vinden? Meld je graag je bezorgdheid persoonlijk en in vertrouwen? Of weet je niet onmiddellijk bij wie je terecht kan? Wend je dan tot de ombudsdienst.

Een klacht is een niet-anonieme uiting van ongenoegen of ontevredenheid over het zorgproces of de zorgomkadering van patiënten in het ziekenhuis. Je hebt bij een klacht concrete verwachtingen t.a.v. onze ziekenhuizen en/of onze medewerkers.

Jouw mening is belangrijk

Klachtenprocedure

Je ontvangt een mondelinge of schriftelijke ontvangstbevestiging van je melding. De ombudspersoon beluistert je klacht (melding), bemiddelt tussen de betrokken partijen en poogt de communicatie tussen de beide partijen te herstellen. De ombudspersoon ondersteunt de partijen bij het zoeken naar een oplossing. Zonder voor de melder of voor de zorgverlener/medewerker partij te kiezen, neemt de ombudspersoon tijdens de volledige procedure een strikte neutraliteit en onpartijdigheid in acht. Als er geen oplossing wordt bereikt, zal je geïnformeerd worden over mogelijke verdere stappen. De meldingen worden behandeld binnen een redelijke termijn.

Meld je klacht

{"class":"validate","formAttributes":{"data-title":"Contact ombudsdienst: klacht","data-skip-html-reload":true}}

Enkel invullen indien je hierboven koos voor 'Andere'

Enkel invullen indien van toepassing

Enkel invullen indien van toepassing

Bv. 01/01/1990

Laad hieronder een document op indien nodig.

Om aan je vraag te kunnen voldoen en een goede dienstverlening te kunnen bieden, zullen we de ingevulde gegevens verwerken. We respecteren daarbij uiteraard je rechten. Lees gerust hier onze gebruiksvoorwaarden en de privacyverklaring.

Je ontvangt een bevestigingsmail nadat je dit formulier succesvol hebt verstuurd. Bekijk ook zeker de spam-folder in je inbox.

Jouw feedback is belangrijk om onze zorg blijvend te verbeteren.

AZ Maria Middelares is geaccrediteerd door de Joint Commission International (JCI). Desgewenst kan je rechtstreeks contact met hen opnemen via deze link.